
Antalya'da Avrupa'yı hedef alan dolandırıcılık şebekesine operasyon
Antalya'da Avrupa'da yaşayan yabancı uyruklu kişileri "dijital mektup" ve WhatsApp mesajlarıyla dolandırdığı belirlenen şebekeye yönelik operasyonda 13 şüpheli yakalandı.

Yaklaşık 4,5 milyon euroluk haksız kazanç elde ettiği tespit edilen şebekede 5 kişi tutuklandı.
Antalya'da, başta Almanya olmak üzere Avrupa'da yaşayan yabancı uyruklu kişileri hedef alan uluslararası dolandırıcılık şebekesine yönelik düzenlenen operasyonda 13 şüpheli gözaltına alındı. Şüphelilerden 5'i tutuklanırken, yaklaşık 4,5 milyon euro haksız kazanç elde edildiği belirlendi.
Soruşturmada, şüphelilerin mağdurlara "hediye kazandınız", "abonelik borcunuz bulunuyor" ve "şans oyunu kazancı elde ettiniz" içerikli dijital mektuplar ile WhatsApp mesajları göndererek para talep ettiği tespit edildi.
Yapılan incelemelerde, elde edilen suç gelirlerinin aklanması amacıyla çağrı merkezi yapılanmaları kurulduğu ve paraların farklı yöntemlerle sisteme sokularak izinin kaybettirilmeye çalışıldığı belirlendi.
MASAK ve Interpol iş birliğiyle gerçekleştirilen eş zamanlı operasyonlarda şüphelilere ait çok sayıda mal varlığına el konuldu.
Operasyonda 51,5 milyon lira değerinde 7 taşınmaz ve 12 araç, yaklaşık 5 milyon lira değerinde döviz, nakit para ve ziynet eşyası, 40 tapu, kripto soğuk cüzdanlar, telsizler ile çok sayıda dijital materyal ele geçirildi.
Gözaltına alınan 13 şüpheliden 5'i çıkarıldıkları mahkemece tutuklanırken, 4 şüpheli hakkında adli kontrol kararı verildi. Diğer şüpheliler hakkındaki adli işlemlerin ise sürdüğü öğrenildi.
Yetkililer, soruşturmanın uluslararası boyutuyla devam ettiğini belirterek, dijital iletişim araçları üzerinden gerçekleştirilen benzer dolandırıcılık yöntemlerine karşı vatandaşların dikkatli olmaları uyarısında bulundu.








